SOLSOL: nový kabát pro dynamicky rostoucí společnost

Dynamický rozvoj největšího distributora fotovoltaických technologií v Česku přinesl po deseti letech existence i refresh vizuální identity. Made by KALEIDOO.

O klientovi

Společnost SOLSOL je lídrem mezi distributory fotovoltaických technologií v České republice. Na trhu působí téměř 13 let a z původně 5členného týmu vyrostl více než desetinásobně. Růst společnosti přinesl nejen stěhování do brněnského Technologického parku, ale rovněž potřebu “vyměnit kabát”.

Zadání klienta a role KALEIDOO

Původní logo definovalo společnost SOLSOL více než 10 let a charakterizovalo veškerou prezentaci firmy v Česku i ve světě. Vzhledem k pozici, kterou SOLSOL na trhu a především mezi svými partnery má, nedávalo smysl pokoušet se o zcela novou, či výrazně odlišnou vizuální identitu. Vedení SOLSOL se přiklánělo k ponechání konceptu logotypu, bylo ale otevřené “mírnému oživení”.

Původní koncept připravila naše dlouholetá spolupracovnice Barbora Trnková. Dávalo nám více než smysl s ní zkusit připravit nový koncept se znalostí kontextu i okolností vzniku původního.

Zpracování

Spolupráce s klientem byla postavena na velké důvěře a nutnosti maximální autonomie. Společně se zástupci SOLSOL jsme si definovali příběh společnosti, dále misi, vize i strategie, které k nim směřují. Velice intuitivně z nich vyplynuly i hlavní hodnoty, na kterých byla prakticky jednoznačná shoda.

“Tah na branku”, “kvalita a inovace”, “důvěryhodný silný tým” a “udržitelnost”. Tyto vstupní atributy nás provázely nejen při tvorbě brandu, ale i při přípravě komunikační strategie značky a následně grafického manuálu.

Výstupy

Logotyp

Nový logotyp SOLSOL aktualizuje předchozí koncept loga a přizpůsobuje jej současným potřebám rostoucí společnosti zaměřené na distribuci technologií spojených s výrobu solární energie. Redesign vychází z myšlenek Solarpunku, který reaguje na dystopické scénáře vizemi udržitelné budoucnosti. Zde nezastupitelnou roli sehrává právě solární energie, ale i další hodnoty, jako je spolupráce, udržitelnost a šetrnost k přírodě. Redesign tedy spočívá především ve zvolení nového fontu v logu, který apropriuje známý font využívaný výzkumnou agenturou NASA. Zachovaly jsme však prvek kombinace znaků + a -, která je jednoznačným symbolem energie a se kterým je firma spojována již od svého založení. Danou kombinací zaoblení a rovných částí logo vyjadřuje charakter solidní společnosti.

Varianty

V rámci prezentace prvních konceptů klientovi jsme navrhovaly několik barevných kombinací s tím, že jsme chtěly posunout nejen tvarosloví logotypu, ale i barevnost. Z nabízených variant se klient přiklonil k jednoduché modro-bílé kombinaci s tím, že barevné akcenty požadoval aplikovat v rámci grafického manuálu do doplňkových grafických detailů.

Přidaná hodnota jako běžná součást naší práce

V rámci oživení vizuální prezentace SOLSOL jsme klientovi doporučily začít pracovat s osobním hashtagem odkazující na předmět podnikání. Zakoupily jsme doménu www.poweredbysun.cz a připravily návrh aplikace logotypu v součinnosti s hashtagem #poweredbysun, čímž se SOLSOL ještě více posouvá ve své prezentaci směrem k moderní, dynamické společnosti.

© KALEIDOO PR & Marketing s.r.o., 2024  |  Brno IČO 17589916

Pojďme se setkat

Popište nám ve stručnosti váš problém,
ozveme se s návrhem na setkání.

Skip to content